Om kabel anlægget og et par gode råd om fejlfinding.

Dit kabel TV anlæg består af to systemer:

1.Det fælles kabelnet, som ligger i vore veje/stier. Dette serviceres gennem en aftale mellem Antenneforeningen og Dansk Kabel TV.

2.Den installation, som tilhører boligen. Det omfatter alt indenfor ejendommens skel og udgifter til vedligehold af dette afholdes af dig, som boligejer.
Det er derfor vigtigt, at man inden bestilling af teknikerbesøg, så vidt muligt får afklaret om et problem skyldes en fejl i det fælles anlæg eller i det private. 
Som hjælp til denne opklaring finder du herunder en række spørgsmål, som du bør prøve at besvare inden service tekniker tilkaldes
Naboerne: Oplever dine nærmeste naboer tilsvarende problem med at se TV? (Spørg helst de naboer du deler fordelerkasse i vejen med). Hvis naboerne også har problemer kan du på hjemmesiden vest2.dk under YouSee > YouSee driftsinformation se om der nogle aktuelle fejl eller du kan vælge et emne og indtaste din adresse og få oplyst, om der allerede er registreret fejl i området. Er der ikke nogle generelle fejl må du/I kontakte YouSee kundeservice.
Oplever dine naboer derimod ikke fejl på deres TV, skal fejlen sandsynligvis søges i din egen installation. Prøv at undersøge følgende, inden du ringer efter hjælp:

1.Modtages der både TV og Internet over kabelnettet?  Hvis ”ja”, er der både fejl på Internet og TV eller er fejlen kun på TV ?

2.Er der kun et eller er der flere antennestik i boligen? Er fejlen den samme uanset hvilken stikdåse, der benyttes?

3.Er der en antenneforstærker, på loftet eller andet steds, som fordeler signalet til flere stikdåser i boligen? Ser el-forsyningen af denne ud til at være i orden? Kontrollér for evt. andre løse tilslutninger.

4.Kontroller at kablet mellem TV og antennestikdåse er ordentlig isat og er af den nye skærmede type.

Skulle en gennemgang af ovenstående ikke løse problemet, kan Antenneforeningens ansvarlige for teknik muligvis rådgive om, hvad der mere kan gøres. Send en mail til teknik@vest2.dk eller sms eller ring til 30140777.

Wifi tjek af din husinstallation.
Dansk Kabel TV tilbyder tjek af din installation til en pris af kr. 499,-. Ring 69121212. De tilbyder også hjælp til TV indstilling mv. se www.danskkabeltv.dk
Cookies

CVR

Grundejerforening
CVR 33205589

Antenneforening
CVR 10063981

Grundejerforening

Formand: Keld Strobel
Tlf: 30750277
E-mail: grundejer@vest2.dk


Antenneforening

Formand: Keld Strobel
Tlf: 30750277
E-mail vedr. ejerskift: antenne@vest2.dk

YouSee

Tlf: 70704040
www.yousee.dk/support